2012. február 28., kedd

Betépve...

Csütörtökön a nappalis hallgatókkal volt órám: egy kicsit a film világába megyünk el, annak segítségével dolgozunk fel gyermekvédelmi témákat. Jó választás volt az első film: a Betépve című filmet néztük meg. Nem tudom, hogy ki látta, nekem kifejezetten tetszett: remekül és nem hatásvadász módon érzékeltette azt, hogyan tudja a kábítószer átalakítani az ember életét. Tetszett, ahogy bemutatta a rendező az elhanyagoló anya, a látszólag együttélő család nehézségeit. Jól lehet dolgozni ezzel a filmmel. Csak ajánlani tudom...

1 megjegyzés:

  1. A film véleményem szerint óriási inspiráció arra, hogy egy problémáról beszéljünk. Segít, hogy a problémát kívülállóként lássuk, így könnyebb beszélni róla. Könnyebb, mintha saját érintettségünket kellene megosztani másokkal. Próbáltam keresgetni az említett filmet, és rájöttem, hogy ez egy "nagyfilm". Szívesen megnézem, de legközelebb szerintem augusztus környékén lesz időm erre. Viszont eszembe juttatott egy programot, amit én is jó szívvel ajánlok mindenkinek. Neve: Korszerű Megelőzési Program, rövidítve KOMP. Ha jól értesültem, Szegeden indult útjára 2003-ban. A XIII. ker. Önk. Prevenciós Központ Gyermekjóléti Központja is csatlakozott hozzá, én rajtuk keresztül ismertem meg. A program célja tulajdonképpen figyelemfelhívás annak érdekében, hogy a gyerekek és felnőttek ne váljanak bűncselekmények áldozatává. Tartozik hozzá egy médiatár is (prevenciós médiatár) 10 perces filmekkel. Tulajdonképpen a program arra épül, hogy a célzott témákban a diákoknak levetítik a filmet, és a látottakról beszélgetést kezdeményeznek az erre képzett szakemberek. Egy-két cím a bő kínálatból: Rablás, Reggeli rohanás, Trükkös lopás, Suli után...

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.